На 29 юли BMW Group представи едновременно в Ню Йорк, Лондон и Пекин серийната версия на иновативния електрически автомобил BMW i3. „Иновациите дават тласък на промените. BMW i3 е повече от просто автомобил. Той е революционна крачка напред в посока към устойчивата мобилност. BMW i3 е разработен специално за електрическо задвижване и за нуждите от мобилност на клиентите в големите метрополии”, каза в понеделник председателят на Управителния съвет на BMW AG Норберт Райтхофер по време на световната премиера на автомобила в Ню Йорк.Също като всяко друго BMW, така и BMW i3 – първият напълно електрически сериен автомобил на BMW – носи спортните гени на марката и се отличава с чистата радост от шофирането, която доставя. При BMW i3 е обърнато специално внимание на устойчивото развитие във всеки етап от производството: „BMW i3 поставя нови стандарти по отношение на устойчивото развитие във всички етапи – разработка, производство, а също и следпродажбено обслужване (Aftersales)”, коментира финансовият директор Фридрих Айхинер при симултанното представяне на BMW i3 в Пекин. Пробегът от 130 до 160 км. покрива всекидневните потребностиПробегът на автомобила с едно зареждане е от порядъка на 130 - 160 км. Опитът на BMW Group, натрупан с тестовите електрически автомобили, в рамките на проектите MINI E и BMW ActiveE показва, че пробег от 130 - 160 км. е напълно достатъчен за преобладаващото мнозинство от водачи. Средното изминато разстояние за един ден на автомобил в този клас в глобален мащаб е само 64 км.Освен това по желание BMW i3 може да бъде оборудвано с удължител на пробега (Range Extender), който по време на пътуване поддържа постоянно нивото на заряд на литиево-йонната батерия, ако то падне под определена стойност. Тази функция се изпълнява от двуцилиндров бензинов двигател с мощност 25 кВт/ 34 к.с., който е разположен непосредствено до електрическото задвижване на задната ос. По този начин максималният пробег във всекидневието се удължава до около 300 км. Ниски експлоатационни разходи и огромен интерес по целия святПрез ноември 2013 година стартират продажбите на BMW i3 в Германия и редица други европейски пазари. На други големи пазари като САЩ, Япония и Китай автомобилът ще бъде въведен през първата половина на 2014 година, а по-късно поетапно, съобразно пазарното развитие и интереса на потребителите и в целия свят. Базовата версия на BMW i3 ще струва 34 950 евро в Германия, а цената с опционалния Range Extender е 39 450 евро.Експлоатационните разходи при BMW i3 са относително ниски: разходите за поддръжка и зареждане за три години са с около 40 % по-ниски в сравнение с тези на регистрирано в Германия BMW 320d, което е особено икономично.В другите държави икономиите могат да бъдат дори по-високи, в зависимост от стимулите за насърчаване на електромобилите.Интересът към BMW i3 и BMW i е много висок, а отзвукът – много положителен: BMW i има повече от 1,3 млн. почитатели във Facebook, а над 90 000 са заявките за пробно шофиране на BMW i3. BMW i3 поставя нови стандарти по отношение на олекотената конструкцияBMW i3 се отличава с множество технически иновации. Така например моделът разполага с пътническа клетка изработена от въглероден композит (Carbon Fibre Reinforced Plastic), както и алуминиево шаси и поставя нови стандарти по отношение на олекотената конструкция. Със собственото си тегло от 1 195 кг. моделът е по-лек от повечето автомобили в компактния сегмент и в същото време предлага повече място за до четирима пътника.Ниското тегло повишава пъргавината и динамиката на BMW i3. Електромоторът на автомобила е с мощност 125 кВт/ 170 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Нм, които са на разположение още при старта. Спринтът от 0 до 60 км/ч отнема 3,7 сек, а от 0 до 100 км/ч – 7,2 сек. Поради съображения за по-висока ефективност максималната скорост е ограничена до 150 км/ч. Продажба на автомобилите BMW i ще се извършва по многоканален моделПродажбата на продуктите и услугите на BMW i ще се извършва по многоканален модел. Освен подбраните търговски BMW i партньори клиентите ще имат на разположение и мултимедиен Customer Interaction Center (CIC), както и онлайн платформа. Всички канали за продажба ще бъдат напълно свързани един с друг и клиентите ще могат да персонализират целия процес на покупка според собствените си нужди. Световният пазар на електромобили растеСветовният пазар за електромобили се развива добре: след като през миналата година по целия свят са регистрирани близо 93 000 електромобила, то през следващата година се очаква броят на регистрациите да надхвърли 150 000.Видео
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!