Днес BMW представи официално електрическите i3 и i8. Електрическият хечбек и електрическият спортен автомобил на подмарката BMW i изобразяват иновативен подход, който комбинира специално разработена конструкция и дизайн.
BMW i3 ще се появи на пазара още през 2013 г. Той съчетава специално изработена от карбон конструкция, пригодена за електрическо задвижване с нулеви нива на вредни емисии. Благодарение на новата LifeDrive-архитектура теглото му е само 1250 кг, като в същото време предлага просторен интериор и маскимална защита при удар. Концепцията BMW i3 има 150 км автономност и е специално разработена за придвижване в града. Електромоторът, задвижващ задната ос, осигурява мощност от 170 к.с. и въртящ момент от 250 Нм от самото начало. Спринта от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 8 сек, а с устройството за бързо зареждане на батерията до 80% отнема само 1 час.
BMW i8 е спортен автомобил от ново поколение. С иновативната си PlugIn – хибридна технология, концепцията комбинира електрическо задвижване, монтирано на предната ос с мощен 3-цилиндров турбо двигател с вътрешно горене. Той постига динамичнио представяне на спортен автомобил с разход на малък такъв. За ускорението от 0 до 100 км/ч са му нужни по-малко от 5 сек при среден разход на гориво под 3л/100км. Хибридната система генерира обща мощност от 354 к.с. и позволява постигане на пробег от 35 км на електричество. При съвместна работа двата двигателя позволяват на автомобила да развие електронно ограничената максимална скорост от 250 км/час. Както електрическото задвижване, така и 1,5-литровия 3-цилиндров агрегат са изцяло разработка на BMW Group. Електрическият спротист ще се появи на пазара през 2014 г.
Двата модела ще се произвеждат в завода на марката в Лайпциг, който ще се превърне в център за производството на електрически и хибридни технологии. Според BMW в него до 2013 г. ще бъдат инвестирани над 400 млн. евро и ще бъдат открити нови 800 работни места.
Производственият процес на i3 и i8 ще е базиран на възобновяеми ресурси, което ще рече, че няма да се изразходват вредни емисии CO2. За тази цел BMW проучва възможности за изграждане на ветрогенератори в границите на завода.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!