„Извинявайте, колко харчи?“, „Може ли да я разгледам?“, „Малко ми прилича на VW отвътре“ - въпросите и коментарите за новия модел на Great Wall идват от всички страни всеки път, щом паркираме автомобила и слезем от него. Хората сякаш го чувстват близък, макар и да е проектиран много далеч. Защото това не е просто китайски модел, който се прави в България. А светъл лъч за нашата икономика.
До момента Great Wall излизаше извън пътя с „якия“ пикап Steed и Hover H5, и двата изградени върху носеща рама. Сега обаче производителят предлага на клиентите си и „по-мекия“ H6 със самоносеща каросерия, който от тази есен ще слиза от конвейера в завода до Ловеч. SUV-ът, който е най-продаваният в Китай за миналата година, в момента може да бъде поръчван само с един двигател – 2.0 TCI със 143 к.с. и максимален въртящ момент 310 Нм. Означението на мотора е малко подвеждащо, защото той е дизелов – а при модификациите с този тип агрегати сме свикнали да виждаме буквичката D. Азиатците обаче я пропускат.
Със звука си TCI няма да ви подведе – когато е студен, той звучи като типичен дизел и се усеща като такъв. 2-литровият агрегат ускорява колата прилично, а шумоизолацията е на много добро ниво. Дори и при шофиране със 140 км/ч по магистрала високата машина не се натрапва с шумове в разговорите между пътуващите. Обещаният среден разход от 6,8 л на 100 км може да бъде постигнат само при подчертано икономично каране – по време на теста от резервоара изчезваха средно по 8 л. В бъдеще палитрата от задвижващи агрегати ще бъде допълнена от 1,5-литров турбобензин.
Най-слабото място на модела е трансмисията с шест скорости. Тя не превключва прецизно, а при някои изпреварвания предавките се оказват прекалено къси. Евентуално догодина клиентите ще могат да поръчват и автоматик (по непотвърдена инфорамация).
Силата на H6 като при всички модели на Great Wall се крие в комбинацията от ниска цена и богато оборудване. Най-евтината модификация струва 36 990 лева, но тя е само с предно задвижване - за двойното се доплащат 2000 лева. Базовата версия разполага с ESP, автоматичен климатик, USB-вход, Start-Stop система... и само две въздушни възглавници. Който търси повече сигурност, трябва да избере минимум второто ниво на обзавеждане Star (42 990 лв.), където еърбеговете са шест. В него ще имате и камера за заден ход, DVD-система и автоматични фарове и чистачки. Малко изненадващо е отсъствието на навигация в ценовата листа – дори и като опция.
Сигурно дребничките китайци се губят в салона на Н6. SUV-ът е толкова просторен както отпред, така и отзад, че и културисти не биха се чувствали неудобно на дълъг път. Интериорът е изработен съвсем прилично, а върху централната конзола дори е положен пиано лак – като лека премиум нотка. С тъчскрийна на DVD-системата се работи интуитивно.
Това ни харесваПрекрасната шумоизолация и щедрото място, което интериорът предлага на пасажерите си.
Това ни липсваПо-добра скоростна кутия – Great Wall трябва да обърне внимание на по-точното превключване.
Това ни изненадваТоплите чувства, с които хората посрещат колата навсякъде, където я паркираме.
Технически данни4-цил. турбодизел, отпред напр.; работен обем 1996 куб.см; макс.мощност 143 к.с. при 4000 об/мин; макс.въртящ момент 310 Нм при 1800-2800 об/мин; двойно задвижване; 6-степенна трансмисия; дължина/широчина/височина 4640/1825/1690 мм; тегло 1520 кг; обем на багажника 808 л; обем на резервоара 58 л; 0-100 км/ч за 11,4 сек; макс.скорост 180 км/ч; разход EU-Mix 6,8 л; СО2 175 г/км
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!